شماره تماس

021-66727230

07g8fLK80C4OtNDojYQtUma-6..1569492615

تفاوت های هدفون مانیتورینگ در چیست؟

هدفون و اسپیکر مانیتورینگ گاهی در یک مکان عمومی می خواهید صدا یا موزیکی را گوش دهید، که نیازمند هدفون

هدفون و اسپیکر مانیتورینگ

گاهی در یک مکان عمومی می خواهید صدا یا موزیکی را گوش دهید، که نیازمند هدفون می شویدو استفاده کردن از بلندگوها باعث می شود که میزان مزاحمت برای دیگران را کم کنیم. هدفون هرچه کیفیت بالاتری داشته باشد، می توانید جزئیات موسیقی یا یک صدا را بهتر متوجه شوید. اما آیا می دانستید که هدفون‌هایی وجود دارد که حتی این جزئیات را با کیفیت بهتری پخش می کنند؟

اما اسپکیر مانیتورینگ چیست؟ هدفون‌های مانیتورینگ، که به هدفون‌های استودیو هم شناخته می‌شوند، برای انتشار صدا نزدیک به رکورد اصلی (هنگام ضبط) ساخته شده‌اند. در ادامه تفاوت هدفون و اسپیکر مانیتورینگ را بیشتر بررسی می کنیم.

هدفون‌های مانیتوریگ چیست؟

اسپیکرهای مانیتورینگ حرفه ای، کیفیت فوق العاده ای دارند و دارای 2-3 درایو هستند. درایو کوچکتر توئیتر نام دارد و فرکانس های بالاتر را نشان می دهد. درایو وسط یا همان Medium بوده و دیگری درایو بزرگتری است.

سیستمی به نام Crossover مسئولیت تفکیک این فرکانس ها را به عهده دارد. تفکیک پذیری بالای این سیستم افراد زیادی را به خود جذب کرده است. همچنین در اسپیکرهای امروزی از Crossover Active استفاده می شود. اما در هدفون های استریو تمام فرکانس ها فقط با یک درایو پخش می شود.

هدفون مانیتورینگ

سيستم مانیتورینگ استريویی دو بلندگويی

در این نوع سیستم ها، صداها از دو بلندگوی مقابل به گوش می رسند. بلندگوی دورتر، دامنه کمتر و تاخیر زمانی بیشتر دارد. همان طور که دیده اید، باید در سیستم مانیتورینگ بلندگوها مقابل شنونده و با فاصله یکسان قرار گیرد. مانیتورینگ یک اصطلاحی است که در آنالیز کردن صداهای موسیقی کاربرد دارد. برای انجام این کار باید هدفون‌ها قادر به انتشار دقیق ترین صدا از آن باشند. این کار در تنظیمات صدا و موسیقی مهم است تا نت را به درستی تشخیص دهد و بتوان آن را تنظیم کرد.

هدفون مانیتورینگ

تفاوت هدفون‌های مانیتورینگ با هدفون‌های معمولی چیست؟

چهار تفاوت کلیدی دارند که باید آنها را بشناسیم. آنها به ترتیب عبارتند از:

  1. هدفون‌های مانیتورینگ دارای پاسخ فرکانسی وسیع و فلت (صاف) هستند.
  2. هدفون‌های مانیتورینگ از باس تقویت شده برخودار نیستند.
  3. هدفون‌های مانیتورینگ معمولاً در گوش راحت‌تر هستند.
  4. هدفون‌های مانیتورینگ دوام بسیار بالاتری دارند.

تفاوت دیگری که جالب است به آن اشاره کنیم؛ تحلیل اصوات هدفون و بلندگو در مغز فرق دارد. در بلندگو چون هردو گوش منبع دریافت کننده اصوات هستند، مغز اطلاعات هردو منبع را دریافت می کند که نوعی اثر هم پوشانی خاص به نام Stereo Masking توسط مغز اعمال می شود.

اما در هدفون مغز اطلاعات هر گوش را به طور مجزا دریافت می کند که اثر هم پوشانی به صورت متفاوت عمل می کند. در نتیجه بعضی از صداهایی که در بلندگو با جزئیات مشخص نیست، با هدفون بهتر متوجه آن می شوید. در مورد اصوات بم این موضوع فرق می کند. اصوات بم نه تنها توسط پرده گوش بلکه توسط استخوان و بدن نیز حس می شود. اما هدفون‌ها فقط روی پرده گوش و کمی استخوان های جمجمه تاثیر می گذارد. بنابراین پاسخ فرکانس بم هدفون با بلندگو متفاوت می باشد.

راحتی هدفون‌های مانیتورینگ در گوش

هدفون های مانیتورینگ برای افرادی مانند موزیسین، متخصصین تنظیم صدا و هنرمندان ساخته شده است. اگر تا به حال مستند و ویدیوهای باکیفیت را دیده اید، باید بدانید که این ویدیوها زمان زیادی روی آن صرف شده است. به همین دلیل تولیدکنندگان هدفون‌های مانیتورینگ در طراحی این هدفون‌ها، راحتی آن‌ها را بسیار مهم می‌دانند. یک هدفون مانیتورینگ باید آنقدر در گوش راحت باشد که برای مدت طولانی گوش را خسته نکند.

هدفون مانیتورینگ

آنچه در این مطلب خواهید خواند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من