شماره تماس

021-66727230

RED-8K

دوربین رد با رزولشن 8K

دوربین RED RED دو دوربین جدید را با نام‌های 8K Weapon و Epic-W ,وارد بازار کرده است. دوربین رد قابلیت‌های

دوربین RED

RED دو دوربین جدید را با نام‌های 8K Weapon و Epic-W ,وارد بازار کرده است. دوربین رد قابلیت‌های بسیاری را در اختیار تصویربرداران قرار داده است. این دوربین رد با بهره‌گیری از سنسور Helium امکان ثبت تصاویر RAW با رزولوشن ۳۵ مگاپیکسل و نرخ ۶۰ فریم در هر ثانیه را دارد.

دوربین‌های سینمایی 8K Weapon و Epic-W به ترتیب ۴۹٫۵۰۰ و ۲۹٫۵۰۰ دلار قیمت دارند. این دو دوربین را نباید محصولاتی عمومی در نظر گرفت چون که برای استفاده در کاربردهای اختصاصی نظیر تهیه‌ ویدیو برای فیلم‌های سینمایی تولید شده‌اند.

انتظار می‌رود این دوربین عملکرد خود را در فیلم‌های سینمایی بعدی کارگردانی نظیر مایکل بی، کارگردان فیلم‌هایی نظیر ترنسفورمرز و آرماگدون نمایش دهد که ماحصل آن تصاویری شارپ‌تری است.

بزرگ‌ترین شرکت سازنده‌ دوربین‌های دیجیتال دنیا یعنی RED اخیرا با گوشی هوشمندی به اسم «هیدروژن وان» (Hydrogen One) سر و صدا به راه انداخته، ولی بدون شک دوربین جدید این شرکت به همان اندازه عجیب و غریب و قدرتمند است. در ادامه این مطلب دوربین رد با با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

همه چیز درباره دوربین رد 

بدون شک می‌دانید که لنز دوربین‌ها را می‌توان با توجه به نیاز عوض کرد، ولی سیستم Weapon شرکت RED پایش را از این موضوع فراتر می‌گذارد؛ با این این سیستم فیلم‌برداران می‌توانند حتی سنسور دوربین رد را هم مطابق با نیاز خود ارتقا دهند.

دوربین Monstro 8K VV یک سنسور ۳۵.۴ مگاپیکسلی دارد که در وضوح تصویر ۸K با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه فیلم‌برداری می‌کند. شرکت RED می‌گوید که Monstro 8K VV می‌تواند با سرعت ۳۰۰ مگابایت در ثانیه داده انتقال دهد و این دوربین به صورت همزمان در دو فرمت REDCODE RAW و Apple ProRes یا Avid DNxHD تصاویر را ذخیره می‌کند.

برخلاف نسل پیشین، 8K Weapon که از وجود یک سنسور Vista-Vision استفاده می‌کند، دوربین‌های جدید از سنسور کوچک‌تر Super-35mm بهره می‌برند که از این‌رو می‌توان از لنز‌های استاندارد سینمایی روی این دوربین استفاده کرد.

مدیر RED درباره این دوربین گفت که افزایش رزولوشن دوربین از 6K به 8K را بسیار دشوارتر از افزایش رزولوشن دوربین از 2K خوانده است. چراکه دوربین باید از قدرت پردازشی بالاتری برخوردار باشد و این کاری دشواری است.  ثبت ویدیوهای RAW با رزولوشن 8K با وجود فشرده شدن با نسبت ۵ به یک و ۱۲ به یک با نرخ ۶۰ فریم در هر ثانیه، باز هم نیازمند نرخ انتقال داده‌ بسیاری زیادی در حدود ۳۰۰ مگابایت بر ثانیه است که بهترین حافظه‌های SSD موجود در بازار را نیز شرمنده می‌کند. این دوربین یک سنسور ۳۵.۴ مگاپیکسلی دارد که در وضوح تصویر ۸K با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه فیلم‌برداری می‌کند.

رزولشن فوق‌العاده دوربین رد

بدون شک می‌دانید که لنز دوربین‌ها را می‌توان با توجه به نیاز عوض کرد. ولی از زمانی که دوربین رد وارد بازار شده است، سیستم Weapon شرکت RED پایش را از این موضوع فراتر می‌گذارد.

با این این سیستم فیلم‌برداران می‌توانند حتی سنسور دوربین را هم مطابق با نیاز خود ارتقا دهند. این می‌تواند خبر خوبی باشد برای دوست داران دوربین‌ها!

دوربین Monstro 8K VV یک سنسور ۳۵.۴ مگاپیکسلی دارد که در وضوح تصویر ۸K با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه فیلم‌برداری می‌کند. شرکت RED می‌گوید که Monstro 8K VV می‌تواند با سرعت ۳۰۰ مگابایت در ثانیه داده انتقال دهد و این دوربین به صورت همزمان در دو فرمت REDCODE RAW و Apple ProRes یا Avid DNxHD تصاویر را ذخیره می‌کند.

بدنه‌ی دوربین Monstro 8K VV همین حالا با قیمت ۸۰ هزار دلار برای خرید موجود است. اگر ۳۰ هزار دلار بیشتر پرداخت کنید، می‌توانید این دوربین را با جنس فیبر کربن تهیه کنید که طبیعتاً جنس فوق‌العاده بهتری دارد. مارک تویا به عنوان یک فیلمبردار سینمایی به این موضوع اشاره کرده که دوربین جدید رد در محیط‌های کم نور و پرنور در مقایسه با نسل‌های پیشین بسیار خوب عمل می‌کند که بخشی از این موضوع برگرفته از افزایش رزولوشن سنسور دوربین است. سنسور 8K مورد استفاده تا ۱۷ برابر یک ویدیو 1080p بزرگ است و از این‌رو کارگردان‌ها در هنگام ضبط ویدیو با رزولوشن فول اچ‌دی یا 4K می‌توانند در زمان کادربندی، گزینه‌های زیادی را داشته باشند.

دوربین‌های رد دارای قابلیت‌های بسیاری است. مخصوصاً به خاطر داشتن رزولشن بالایی که دارد، می‌تواند گزینه مناسبی برای کارگردان‌ها باشد. شما با داشتن این دوربین دیگر نیازی نیست که لنز خود را تغییر دهید. با ارتقا دادن لنز آن تمام کاری که لازم است برای دوربین خود باید انجام دهید، داده‌اید.

آنچه در این مطلب خواهید خواند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من