شماره تماس

021-66727230

Teleprompter

استفاده از تله پرامپتر برای چه کسانی مناسب است؟

تله پرامپتر احتمالاً شما هم موقع دیدن سخنرانی‌های سیاستمداران به این نکته که از یک صفحه بزرگ نمایشی در دو

تله پرامپتر

احتمالاً شما هم موقع دیدن سخنرانی‌های سیاستمداران به این نکته که از یک صفحه بزرگ نمایشی در دو طرف‌شان استفاده می‌کنند، توجه کرده باشید. یکی از گزینه‌هایی که ممکن است به آن فکر کنیم، صفحات ضدگلوله باشند یا نوعی وسیله‌ای که ایمنی آن‌ها را تضمین می کند.  اما واقعاً این دستگاه هیجان‌انگیز چه نام دارد؟

این صفحه‌های نمایشی در واقع متن سخنران‌ها را بر روی آن قرار می‌دهد و سخنران نیز با دیدن آن‌ها می‌تواند متن مورد نظر خود را بخواند و چیزی را از قلم نیاندازد. نام درست و صحیح این صفحات شیشه‌ای تله پرامپتر  (Teleprompter) است. می‌توان این وسیله را ابزاری برای به یادآوردی متن یاد کرد.  البته در ایران به خاطر اینکه این نوع وسیله از برند انگلیسی به نام Autocue است و معمولاً با نام اتوکیو شناخته شده هستند.

در ادامه بیشتر با تله پرامپتر آشنا می‌شوید.

سیستم تله پرامپتر یا اتوکیو چه کاربردی دارد؟

سیستم‌های تله پرامپتر در انواع و شکل‌های مختلفی وجود دارند. اما عملکرد کلی آن‌ها به یک شکل است. صفحه تله پرامپتر‌ها به نوعی ساخته شدند که وقتی ما در جایگاه مخاطب قرار می‌گیریم، می‌توانیم نوشته‌های روی آن را واضح و شفاف ببینیم. همچنین کسی که درحال سخنرانی باشد، چهره‌اش از پشت تله پرامپتر‌ها مشخص است و جلوی صورت او را نمی‌گیرد. سخنران‌ها می‌توانند انعکاس تصاویر را بر روی پایین تریبون خود ببینند.

این عملکر فوق‌العاده تله پرامپتر به این دلیل است که سخنران در هر موقعیتی که قرار دارد، بتواند متن خود را به‌راحتی ببیند و به مشکل بر نخورد. هرکسی که بخواهد در سخنرانی خود عالی جلوه داده شود، بایستی از تله پرامپتر استفاده کند. چون می‌توانند از کاغذهای اضافی استفاده نکنند و همچنین متن‌هایی که می‌خواهند بگویند، را فراموش نکنند.

چه کسانی از تله پرامپتر استفاده کنند؟

علاوه‌بر سیستمداران، افرادی که در جلسه‌های بزرگ سخنرانی می‌کنند یا همچنین گوینده‌های بخش خبری از این وسیله می‌توانند استفاده کنند. هر شغلی که هستید و اگر باید همیشه در جلسات بسیار بزرگ و مهم قرار بگیرید، اگر یک تله پرامپتر تهیه کنید، می‌توانید اطمینان داشته باشید که کارتان به بهترین نحوه خود پیش می‌رود.

گوینده‌های بخش خبری همه و همه زمانی که از تله پرامپتر استفاده می‌کنند، به دوربین به صورت مستقیم نیز نگاه می‌کنند. ببینده کم پیش می‌آید که متوجه شود که گوینده متنی را از روی آن می‌خواند. همچنین به علت ساختار تله پرامپتر می‌توانند دوربین را در پشت این دستگاه قرار دهند و هیچ مانعی جلوی صورت گوینده وجود ندارد.

البته اگر در شرایطی هستید که نمی‌توانید از تله پرامپتر کمک بگیرید، می‌توانید از از یک با کمک از یک تبلت و چسباندن کاغذ به زیر آن این شرایط را فراهم کنید. اما اگر کیفیت کار برای شما مهم است، سعی کنید که از تله پرامپترها استفاده نمایید.

آیا استفاده از تله پرامپتر یا اتوکیو ضروری است؟

در بعضی از جلسات سیاستمدارانی بوده‌اند که از تله پرامپتر استفاده نکردند ( یا شاید چون نداشتند، استفاده نکردند.) به هرحال مهم است که در در سخنرانی‌های جهانی تله پرامپتر وجود داشته باشد، تا بدون نقضی تمام صحبت‌های مهم گفته شود. چون اگر این نوع سخنرانی‌ها درست پیش نرود، در آینده افراد زیادی را گیج می‌کنند و معمولاً سیاستمداران چنین ریسکی نمی‌کنند. البته استفاده بیش از حد هم می‌تواند منجر به این شود که شما نقطه ضعفی دارید و این موضوع را به‌راحتی مخاطبین شما متوجه می‌شوند.

آیا منی که نه سیاستمدار هستم و نه گوینده خبری، می‌توانم از تله پرامپتر استفاده کنم؟

اول از هر چیزی زمانی که می‌بینید افراد سخنران بسیار مسلط از تله پرامپتر استفاده می‌کنند، روحیه خود را نبازید. چون شما هم می‌توانید با کمک تکرار و تمرین به استفاده از این ابزار مسلط شوید. دوماً اگر قصد دارید برای تولیدمحتواهای ویدیویی از ابزارهای این مدلی استفاده کنید، بایستی دیگر ابزارهای مهمی چون دوربین باکیفیت هم داشته باشید. چون با کمی نزدیک شدن به لنزهای دستگاه‌هایی مانند لپ‌تاب و تبلت، مخاطب کاملاً متوجه حرکت چشم‌های شما می‌شود.  اما این مسئله روی افرادی که می‌خواهند از لایوهای اینستاگرامی استفاده کنند، زیاد مهم نیست که از تله پرامپتر استفاده کنند و حتی حرکت‌های چشم و دیگر اعضای بدن کاملاً برای این نوع لایوها مناسب است.

آنچه در این مطلب خواهید خواند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من